Wednesday, August 5, 2009

Risau, Takut, Bimbang

Sekarang ni kat daerah tempat aku tinggal ni...
Dah kecoh ngan H1N1...
Kat klinik, spital mmg penuh ngan manusia yang nak check tahap kesihatan mereka
Termasuk aku ni dah berapa kali pegi klinik...
Hari ni genap 7 hari sakit tekak aku tak hilang...
Sore jgn cakap laaa dah mcm Ella dah...
Ella pon tak seteruk ini...
Hari ni jugak aku dengar kes dah meningkat....
Naik bulu tengkuk bila mendengarnya...

Aku risau, takut, bimbang...
Sume dah bercampo-campo dah...
Anak-anak aku macamana??

Ya Allah... redakanlah kebimbangan di hati ini...
Kau jauhkanlah diri kami dari bala ini...
Lindungilah diri kami dengan keizinanmu...
Adakah ini bala yang kau turunkan ke atas kami dari kejahilan diri kami..
Ya Allah, Ampukankanlah dosa-dosa kami....
Hanya padamu kami meminta pertolongan..
AMIN..


19 ulasan:

Fauzieah said...

yer laa..skang risau tul nak kuar tempat ramai org..dah berapa hari gak sakit idung nih..tekak skek2 jek perit..anak teruna ku pun batuk tak hilang2 lagi..ubat dah nak abih..kena gi klinik lagi laa..

POSH76 said...

me too takutt...rasa cam nak pakai mask ajer...huhu..la ni penyakit ni dah takdok takde2 la pulak2 tau2 mati...lagi ler scary...huhu

Kita sama2 berdoa semoga dilindungi dari mende2 cam gini...amin...

Softtouch [Hanim] said...

tulah kan sy pun takut jugak..mana2 klinik smeua penuh. Klinik2 yg sblum ni xde orang, pun penuh jugak..
sy pun rase bdn x sedap n selsema je terus pg klinik..takut kan...

sha89 said...

hoo...bhye tu...akk x cek doktor ke?

baik amik langkah berjaga-jaga..

ninie said...

fauzieah ~ bahaya tu baik gi chek.. sian kat budak la ...

ninie said...

posh ~ kami kat opis ni dah dibekalkan mask sorang satu... mmg kena pakai sbb dah ade kesssss

ninie said...

hanim ~ yelor hanim takot ... mohon dijauhkan la ye..

ninie said...

sha ~ dah pg chek dah tapi akan pegi lagi.... kat sini masing-msing dah pakai mask dah..

FazidElias said...

insyaAllah takde apa2....jgn risau sangat...yg penting jaga kesihatan, minum air banyak2, jaga kebersihan. la nie musim demam selesema kan kat sana. elok jauhi tempat public buat sementara waktu nie, terutama sekali budak2. apa2 pun jgn risau sangat, nanti minda kita akan fikir negatif aje :D

J@J@ / Bini The Rock said...

Salam Ninie...

saya pon takut jgk kat BP dah ade yg tutup sekolah...sbb kes H1N1.
Mlk & Jhr dah sama2 naik ni...ramai yg mati dari 2 buah negeri ni kan...

saya pon takut gak nak melepak2 ke Summit, K4, BP Mall & tpt2 public la..termasok warong2....

Moga Allah selamat kita dari bencana penyakit ini...sama2 kita berdoa kehadratnye di hari yg baik hari nie...

ninie said...

fazid ~ Thanks k fazid... mmg kena positif nak hadapi benda2 nih...moga2 sume selamat..

jaja ~ yelor jaja moga-moga sume selamat dari bencana penyakit nih...

suhaila-ab said...

eeeiii.takotnya...kena jaga makan jugak....

10 said...

emmm... mcm2 la skrg ni... kalo kuar umah kena guna penutup muka tu la... selamat ckit n selsema tu x berjangkit kt org lain la... cam dlm iklan tv tu... bersin, batuk kena tutup mulut pastu tisu yg digunakan kena buang dalam tong sampah... tul x?

neezareef said...

tu arr aku kol ko sore mak aihhhh...

CuTeMiUt78 said...

ha'ah kan.. kat sini dah makin menjadi2 plak kesnya.. takut gak la.. apapun semoga ko cepat sembuh ya

ninie said...

sue ~ tul tu sue kena jaga makan...kebersihan paling utama

ninie said...

10 ~ betul tu 10

ninie said...

neeza ~ sore aku dah ok sket..lama tu

ninie said...

cute ~ tu la pasal cute.. tpt kita ni makin menjadi2 kesnya...