Monday, June 15, 2009

Rajin Adik Rajin....

Rajin Adik Rajin
Rajinlah Belajar
Bila Besar Nanti
Boleh Tunjuk Ajar
Ayah juga Ibu
Gembira Selalu
Melihat Adikku
Rajin Baca Buku...

Adik-adik dan Kawan-Kawan
Membacalah Buku Pelajaran
Suratkhabar dan Buku Cerita
Untuk Faedah Kita Bersama....

(Kat atas tu ada dua lagu berlainan ye...lagu-lagu jaman kita sekolah-sekolah rendah dulu...hehehehe..korang igt tak lagik?? )












Gambar ni aku ambil masa Nabil dan Naqib tengah belajar di meja makan.... Sempat aku snap seketul empat hehehe.. selalunya aku memang tak terfikir nak ambil gambar tapi sejak ada blog sendiri graf kerajinan aku utk snap menyenap ni sudah meningkat...bagus gak kan....tiba-tiba aku nak jadik photographer la pulakkk.....hehehehe


11 ulasan:

atty's said...

rajinnya nabil & naqib, belajar..

aten10 said...

wahhhh.... rajin tul nabil dan naqib ni belajar yer... belajar rajin2 ye... biar pandai... sok besar dpt masuk 'u' ek...

ninie said...

kty & aten10 ~ terima kasih auntie sume..;)

Farasela said...

rajin anak2 akak...melentur buluh biar dr rebungnyer...

nk jwb soalan akak td, yg kebumi jenazah tu, 1st time sy tgk kambus tnh pakai jentolak...tu le kami sumer berpk...seksa agaknyer mayat tu...

ct rahani said...

sama la kita kak.. sejak ader blog nih rajin tul nk menyenap gambo.. hehehe..

bagus... rajin tul nabil n naqib duk belajar..

ninie said...

Fara ~ tu lah akak pon terpk gak kan.. mungkin petunjuk utk diri kita gak kan...

ct Rahani ~ oo org ganu... dapat org pontian johor.. akak baru smlm pg pontian umah adik ipo dapat mkn buah durian lagik...:)

FazidElias said...

saya pun terikut nyanyi lagu tu...hehehhehe...
seronok belajar bila ada teman :D

~ Ibu ZAAZ ~ said...

sekarang pun masih ajar budak2 kat sekolah tu nyanyi lagu tu..he he

kan dah betambah rajin bila ada blog kan? bukan apa kan...menggunakan kemudahan dengan semaksima mungkin. idok la membazir beli kamera atau henpon mahal2. ye tak?

ninie said...

kak Fazid ~ ooo akak pon tau eh lagu tu...

ibu ZAAZ ~ betul tu kak... bila dah ada blog baru nak rajin...hehehe... kak kat sekolah ada lagik lagu tu ye....

neezareef said...

bagus2...bajo sama2..jgn gadoh2...

ninie said...

neezareef ~ yelor kalo nabil n naqib tak gadoh kalo ade Naufal hehehhehe.... misti ade punya....