Friday, July 24, 2009

Cempedak

Gambo cempedak..soryy kuali aku ni dah berdano ek...wakakakakkaka.....



Kat tempat ako nih rajin org Fama datang berjual hasil tanaman... baru-baru ni ada jual buah dokong, cempedak dan mcm2 buah-buahan tempatan la... hari ni pon ada.. tapi aku tak pg laa mungkin En Fadeli la yang gi pegi beli .. yelah ari ni nak balik umah MIL ako kan, kalo ada buah tangan beshla sket.......

Tempohari, aku beli 4 biji buah cempedak, 1 kg RM2.....bolehlah kan... kalo org kat umah dia ada pokok cempedak leh laa amik kat pokok jek buahnya.. jd cam aku ni kena la pg belik kalo dah teringin nak makan...hehehe...


Hah... ni gambo van cempedak yang datang kat tempat aku nih...


13 ulasan:

neezareef said...

aku lupe la fama jual cempedak..aisehhh

ninie said...

neeza ~ rasa ada lg tu nija....

Softtouch [Hanim] said...

bestnya..siap dtg nak van..mesti fresh kan..manis je buah dia..bak pos cni kak nini...:)

sweetfiza said...

keluar semua gmbar periuk belanga ni ...hehehe....
dapnya cempedak goreng..
ari tu ada beli, nipis je isinya ...huhhuhu....

CuTeMiUt78 said...

eemmm sana sini sekarang gambo cempedak je.. nak cikit..

ninie said...

hanim ~ mmg manis... hanim, kalo leh poskan akak dah poskan.. nnti abg posmen ngap dulu...hehehe

fiza ~ tu la pasal fiza kuar sume gambo piuk belanga..hehehe

cute ~ tu la pasal.. mmg musim skrg nih...

reen said...

hahaha..la...cianny...kena beli ke buah cmpdak?....mahal x sis?..
sy x pnah bli..nk mkn..blik kg amek je..hikhik...

Farasela said...

sedap tau grg cempedak nie...biasa le..kuali slalu gune...nampak sikek kak ninie mmg rajin memsk....

ninie said...

reen ~ yelor kenalah belik dik nunnn... umah akak takde pokok cempedak....sekilo rm2 sajork

fara ~ alah salu masak utk anak2.. simple2 jek..hehehe...

FazidElias said...

ooowwwhhhhhhh tidakkkkkk.....cempedak lagiiii ... tadi terliur nengok kat blog neeza :p

Ena Qaisya said...

kalo oren lagi kaler cempedak tu mesti best kan kan kan

ninie said...

fazid ~ mmg kak baunye jek dah bikin seleraku naik...hehehe..

ena ~ yelor ena kaler oren lg nampak sedap...

sha89 said...

perghh~ lame gilerr xmkn cempedak....klau grg lg sdp!! :)

waaa~