Monday, July 13, 2009

Kisah Hujung Minggu






Hujung minggu lalu, takde yang menarik pada aku..
Kami sekeluarga tak balik kampung hanya habiskan cuti di rumah sajork...
Hari Sabtu, lagik la haru, hujan lebat sampai tengahari ingatkan nak pg
umah member petik buah rambutan dan pulasan.. tak jadik la pulak.. postpone hari lain pulak...

Jadiknya hari Sabtu duk umah jek...Aku masak simple jek ari tu
Ikan caru bako cicah sambal kicap dan sup sayur tak lupa gak goreng telor dadar.. anak aku yg sulong, Nabil dia kalo makan misti ade telor goreng dan kicap
kalo takde tak naik selera dia...

Petang hujan dah reda, aku ajak En Fadeli kuar bawak budak jalan-jalan kat
kampung-kampung berdekatan... sian cuti hujung minggu duk umah jek..
jadik bawakan la jalan-jalan hirup udara segara kat luar...

Semalam pun sama duduk umah jek, tak ke mana-mana... Aktiviti utama budak-budak tengok TV lah kan....
Aku ngan En Fadeli sibuk mengemas umah. Buang apa yang tak patut tu...hehehehe...Aku kalo mengemas mmg suka membuang benda-benda yang mcm dah lama simpan bukan pakai pon kan....

Menu utama semalam Ayam masak kari dan kacang buncis goreng, ada tauhu cicah sambal kicap dan ikan masin.. perghhhhh sungguh membangkitkan selera...
Aramak.. macam biasa gambo tak dapat nak disnap sbb dah masuk dalam tali usus hamba daa......Yang ada gambar anak-anak jek... layanzzzzzzz.......


10 ulasan:

♥Hernee Nazir♥ said...

sdapnye tempe cicah smbl kicap..nyumm..nyumm..

CuTeMiUt78 said...

wah.. sedap tu.. emmm tul tu.. hari sabtu hujan je kan.. jd kemalasan pun melanda.. :D

ninie said...

hernee ~ mmg besh hingga menjilat jari...

ninie said...

cute ~ yelor ujan jek tngahari baru okey...

Softtouch [Hanim] said...

sedapnya menu masak2 dihujung minggu...kak ninie xkuar pun xpelah boleh menhabiskan masa ngan en fadeli sama2 sementara anak2 tgk tv...he he he
ala awat xtngkap pic msak2...lenkali snap yer..

ninie said...

hanim ~ tu la hanim leh terlupa pulak amik gambo abish tu dah bersilat kat dapo.. mana sempat nak snap kang termasak hp masak kari pulak..hehehehe...

neezareef said...

sedap ko mkn ikan bako ujan2 gitu...myra pn suke tp suke telo rebus..jenuh lak tu nk rebus

ninie said...

neeza ~ oo myra pon sama suka telor eh.. tapi ko kena rebus la pulak...hehehe...macam2 ye perangai anak2 nih...

POSH76 said...

kiutnyer baby tu...nak pinjam bley...hehe

ninie said...

posh76 ~ boleh kak marilah datang ke mari..