Monday, July 20, 2009

Rambutan


Hari ni aku nak citer pasal kejadian hari Ahad (semalam) yang menyeronokkan... Kami sekeluarga pergi mememtik buah rambutan dan pulasan kat kebun kawan aku.. Kebetulan pulak mak, abah dan adik aku yang dua org tu datang umah aku.. so, diorang pon join la sekali ke kebun kawan aku nak petik buah rambutan....langkah kanan tu...

Pagi-pagi lagi dalam jam 9 pagi lepas sarapan, kitorang pon gerak ke umah kawan aku tu... Dah lama dia pelawa suruh datang amik buah tapi tak berkesempatan... Jadi untuk tidak menghampakan, kami beritahu dia nak pegi hujung minggu (semalam)...


So, layanzz gambar...



Pokok rambutan kat belakang umah kawan aku tu.. dah merah-merah dah....


3N sibuk tolong kutip buah rambutan masuk dalam bakul...

3N berposing ngan buah rambutan...

Nafeesa pon nak posing gak ngan rambutan.... hehehe


22 ulasan:

CuTeMiUt78 said...

hik..hik..hik.. kita pun g kait rambutan kat umah abg ipar.. :D

ninie said...

cute ~ sonok kan cute..

neezareef said...

xpe nafeesa taun ni ko pegang je taun dpn mkn ya

ninie said...

neeza ~ hehehehehe.....baiiiiikkkkkkkk makcik nija...

atty's said...

ninie..post ar skit rambutan itu pada ku ..

ninie said...

kty ~ nak ke kty kalo leh dipos.. den dah poskan kty..hehehe...

POSH76 said...

cumilnyer si tecik tu...geram....bestnyer dok kutip buah rambutan...hehe

ninie said...

posh ~ besh kak kutip rambutan...

anne_nurqaseh said...

besh nyer kutip buah2an, las kutip kcik2 dolu..

♥Hernee Nazir♥ said...

sian nafeesa terliur..hehehe

ninie said...

anne ~ samalah kita...

hernee ~ hehehe... nasib lom pandai lg..

Softtouch [Hanim] said...

cutenya nafeesa....
merahlah rambutannya..cantik plak dalam gambar...mkn ramai2 syok oooo

10 said...

amboiii... banyaknye rambutan... leh makan sepuas ati ek...

10 said...

sila emelkan nama n alamat penuh kt anina_lissa1184@yahoo.com.sg
cepat ckit ye

ct rahani said...

akak.. byknya rambutan.. nk cikit.. hehehe..

bila blk kg kt tepi2 jalan byk pokok rambutan yg buah dh merah2 rasa geram je nk benti amik.. hehehe..

ninie said...

hanim ~ merah-merah hanim... tapi dah nak berair dah...

ninie said...

10 ~ ha ah puas makan sampai sakit tekak..hehehe... akak dah emailkan ye alamat akak...

ninie said...

ct ~ mmg ct skrg ni kan musim buah rambutan dan cempedak.. jap lagik buah ape pulak ye

reen said...

kita lak kait rmbutan kt umh abah kita..hikhikhik...

Ena Qaisya said...

dapnye wehh rambutannnn.. tp takle makan byk sbb nanti batuk truk uhuks

ninie said...

reen ~ untung ko ek, bapak ada kebun akak tompang kebun kawan jek..huhuhuh...

ena ~ dap mmg ena tapi tulah bak kata ena tak leh mkn byk2 nnti batuk teruks...

mummYaeesh said...

nak gak...ninie..org blk jb weekend ni..jom turun jb leh gather2 gitew!